PROHLEDAT

Skiareál Kraličák

Podrobný popis objektu

Poloha a dosažitelnost
Ski areál Kraličák leží v Hrubém Jeseníku, asi 200 km z Prahy a 150 km z Brna, Olomouc 80 km.

Příjezd autem
Nejlepší trasa je ze Šumperka směr Hanušovice (15km) nebo ze směru od Mohelnice, Zábřehu opět směrem na Hanušovice se přijede do Hanušovic a za vlakovým nadjezdem odbočit vlevo směr na Králiky. V Hanušovicích stále po hlavní a odbočit vlevo směrem na Králíky a asi po 2km před viaduktem odbočit vpravo směr na Staré Město. Cca 2km před Starým Městem odbočit vlevo na Chrastice a pak na Hynčice pod Sušinou. Cesta je dobře značená našimi poutači, na kterých vám náš králík ukazuje směr a informuje o vzdálenosti. V zimním období doporučujeme pro každý případ vzít s sebou i sněhové řetězy!

Pro vozidla bez sněhových řetězů doporučujeme využít velké parkoviště ve Stříbrnicích přímo u lanové dráhy Štvanice, odkud se přes kopec dvousedačkovou lanovou dráhou dostanete ke všem vlekům a sjezdovkám v Hynčicích. Proto neodbočujte na Chrastice, ale pokračujte dál směr Staré Město. Starým Městem projedete stále po hlavní až dojedete ke křižovatce, kde pojedete stále rovně směr Nová Seninka. I tam je pak ukazatel s králíkem, kde odbočíte asi po 250m doleva a za 1km dojedete do Stříbrnic. Cca po 500m odbočíte doleva na parkoviště přímo pod lanovou dráhu.
Vybavení a služby
Nový Skiareál Kraličák je moderní středisko, které vzniklo propojením ski areálu Hynčice pod Sušinou a Stříbrnice.

Pro letošní zimu bude spuštěna nejmodernější lanovka v Česku - Doppelmayr-Garaventa, model D-Line. Přednosti, které ocení zejména lyžaři, jsou kromě futuristického designu, ještě vyšší bezpečnost, tichý chod a pohodlí, které zajišťují vyhřívané a ergonomicky tvarované sedačky.

Ski areál Kraličák nabízí 10 sjezdovek pro všechny výkonnostní kategorie lyžařů v celkové délce 7,6 km, takže si u nás pohádkově zajezdí každý. Provozujeme 2 sedačkové lanovky a 5 lyžařských vleků. Všechny prošly v roce 2010 kompletní inovací a seřízením, takže mají mnohem vyšší kapacitu přepravy.

V celém ski areálu můžete využívat bezdotykové turnikety, kdy skipas nemusíte pracně lovit z kapsy a stačí ho mít u sebe a jednoduše projít turniketem. Jeden skipas platí na všechny vleky ve ski areálu, tzn. jak v Hynčicích p.S., tak i na lanové dráze a vleku Loviště ve Stříbrnicích.

Ski areál je vybaven moderním zasněžovacím systémem se sněhovými děly, které v případě potřeby kdykoli vykouzlí nádherně zasněžený terén. K nám proto jedete na jistotu!

Samozřejmostí je i občerstvení přímo na svahu, v přilehlých bufetech nebo v občerstvení, kde se může každý zahřát a najíst se. U horní stanice vleku Sedlo najdete Sněžný bar. Na spodní stanici vleku Sedlo vás přivítá příjemně vytopená Hospůdka U Vleku, která vám nabídne široké menu rychlého občerstvení. U lanové dráhy ve Stříbrnicích a u vleku Kaple v Hynčicích se můžete ohřát a občerstvit v nově postavených Aprés ski barech.

V areálu je také kompletní servis sjezdových lyží, běžek a snowboardů. Půjčovna lyží, lyžařského vybavení a snowboardů je ve zcela novém kabátě, a to u vleku Sedlo v horní části Hynčického areálu. Je zde také půjčovna a test centrum lyží Elan, kde jste také všichni vítáni. Vše se nachází v nově vybudované dřevěné stavbě, kde je také lyžařská škola.

NOVINKY!
- Objízdná trasa ze sjezdovky Stříbrnická zpět přes Loviště do Stříbrnic
- Bruslení na přírodním kluzišti u vleku Kaple v Hynčicích – provoz bude podléhat vlivu počasí
- Severský rybolov na dírkách na ledu rybníku Úžas v Hynčicích
- Zimní vyjížďky na koních po okolí Kraličáku
- Snowtubing, dětský park se zimním kolotočem
- Instalujeme druhý lyžařský vlek na sjezdovce Pevnůstka, tzv. Pevnůstka 2
- Zřizujeme sociální zařízení (WC s umývadly), která v areálu chyběla.
- V celém našem areálu dále zřizujeme upravené a zpevněné trasy a stezky pro pěší zimní turistiku

- bude zahájen provoz vlastního nově postaveného ubytovacího zařízení - PENZION KRALIČÁK s vlastním zázemím a restaurací, v zimě s otevřenou terasou venku - nachází se v horní části Hynčic pod Sušinou a je dominantou ski areálu Kraličák, dynamicky se rozvíjejícího "rodinného" centra lyžování a rekreace v turistickém regionu Staroměstsko
Rekreace a služby v okolí
Turistické trasy: Opravdoví sportovci a milovníci krásných výhledů určitě ocení možnost vyjet vlekem téměř na hřeben a napojit se na Jesenickou magistrálu. Její celková délka je přes 150 km s mnoha odbočkami a variantami cesty a nově propojenou se střediskem Dolní Morava. Délku a náročnost trasy si tak můžete zvolit sami. Po cestě je samozřejmě spousta možností k odpočinku a občerstvení. Mapu magistrály od nás dostanete zdarma u každé poklady.