Server České hory

Délka: 15,7 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Z náměstí v Meziměstí se vydáme po červené a modré značce přes železniční přejezd až na křižovatku cest. Zde odbočíme vlevo směrem na Vižňov, kam také směřuje i modrá turistická značka. Jdeme stále po silnici, vpravo na konci města je v údolí Areál zdraví - koupaliště. Silnice vedle potůčku nás vede vesnicí Vižňov až ke kostelu. Zde odbočíme vpravo a přes most jdeme po panelové polní cestě až do osady Pomeznice. Tady cesta přechází v pěšinu, která stoupá až pod souvislý pás lesního porostu. Při pěkném počasí je odtud nádherný rozhled na celou Meziměstskou kotlinu s okolními Broumovskými a Mirošovskými stěnami včetně části polského území. Pěšinou lesem vzhůru přijdeme na udržovanou lesní cestu, kde odbočíme vpravo a v mírném stoupání se dostaneme až k hranici s Polskem. Podél hranice nás pěšina dovede na vrchol Ruprechtického Špičáku. Zde se nachází nově vybudovaná rozhledna. Odtud již po upravené lesní cestě klesáme až k turistickému rozcestníku s odbočkou na Janovičky. My však jdeme dále rovně po žluté značce lesem a později přes vesnici Ruprechtice až ke kostelu. Tady odbočíme vpravo na červeně značenou trasu a po silnici se dostaneme do Meziměstí.

Zpět

15,7
 Meziměstí
 442 m n.m.
Další fotky z okolí trasy:

V Meziměstí se nachází zámek, který původně sloužil jako letní sídlo broumovského opata. Zámeček je dnes nejcennější historickou památkou Meziměstí. Před zámkem stojí kříž z roku 1751, dále lze ve městě najít sochu sv. Jana Nepomuckého z roku 1728. Protéká tady řeka Stěnava, jenž pramení a opět odtéká do Polska.
 Ve Vižňově se zachovaly roubené chalupy, části selských dvorů s fragmenty klasicistních architektonických prvků. Bývalá patrová hospoda v horní části Vižňova skrývá ve své jedné čtvrtině pod vrhanou omítkou původní hrázdění, poslední na Broumovsku. Další památkou je kostel sv. Anny.
 Ruprechtický Špičák je nejvyšší vrchol Javořích hor (880 m n.m.). Z jeho vrcholu je krásný výhled do údolí řeky Sténavý, na celou Broumovskou kotlinu, lemovanou Stolovými horami a Broumovskými stěnami. Při dobré viditelnosti lze spatřit i vrcholky Krkonoš. Nachází se zde nově vybudován rozhledna.
 Dominantou obce Ruprechtice je barokní kostel sv. Jakuba Většího postavený roku 1721 na osmibokém půdorysu podle plánů K.I.Dienzenhofera. K areálu kostela náleží ještě zděná renesanční zvonice z 16. století a fara. V obci se nachází několik typických zemědělských usedlostí broumovského typu, většina objektů slouží k rekreačním účelům.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Meziměstí

Fotogalerie trasy

Pohled z Broumovských stěn
Pohled na Ruprechtický Špičák
Kostel Ruprechtice
Kostel v Ruprechticích při Týdnu pro broumovské kostely
Obilná políčka cestou z Ruprechtického špičáku
Meziměstí - Koupaliště
Meziměstí - Rozhledna
Meziměstí - Zámek

Turistické zajímavosti v okolí:
Meziměstí   Ruprechtice   Ruprechtický Špičák   Broumovské stěny   Broumov   Teplice nad Metují

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Dolní Adršpach - Mierozsów - Meziměstí - Broumov   Cyklotrasa Okolo Broumovských stěn   Turistická trasa Teplice nad Metují - Dolní Adršpach   Cyklotrasa Vyhlídková trasa - Broumovskými stěnami