Server České hory

Délka: 14,6 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Výlet začínáme v Borové Ladě a po zelené turistické značce směřujeme asi 1km po silnici na Svinnou Ladu. Odtud si můžeme udělat odbočku a procházku po chodníčku Chalupskou slatí až k jezírku. Dále pokračujeme podél slati až k rozcestníku Pod Zvěřínem, kde zabočíme na žlutou turistickou značku, která vede přes Šindlov k rozcestí Pod Kamenou. Z tohoto rozcestí pokračujeme po červené turistické značce. Asi kilometr před rozcestím Švajglova Lada odbočíme na nepřehlédnutelnou odbočku na Alpskou vyhlídku. Z rozcestí Švajglova Lada nás do Borové Lady odvede zelená turistická značka.

Zpět

913 m n.m.       cyklo 1053
 14,6
 898 m n.m.

Obec malá počtem obyvatel, zato velká přírodními krásami, které ji obklopují. Nejvíce navštěvovaným turistickým cílem je rašelinné jezírko v Čechách s názvem Chalupská slať. Chalupská slať je největší a nejkrásnější rašelinné jezírko v České republice. Nachází se v 1. zóně Národního parku Šumava.
 V těsné blízkost Borové Lady se nachází rašeliniště Chalupská slať. V informačním středisku najdete stálou expozice věnovanou tématu hlavních typů rašelinišť na Šumavě a jejich významu v přírodě.
 Alpská vyhlídka nabízí nádherný podhled do údolí Telplé Vltavy a při příznivém počasí i na Alpy.
 Švajglova Lada byla osada založena uprostřed hlubokých lesů knížetem Schwarzenbergem v roce 1756. Dnes stojí v místech bývalé osady jen myslivna, pod kterou vyvěrá křišt'álově čistá voda a jedna ze dvou lip, které rostly u dnes již neexistující kaple.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Borové Lady

Fotogalerie trasy

Slať u Borových Lad
Pohled na Svinnou Ladu
Borová Lada - Chalupská slať

Turistické zajímavosti v okolí:
Borová Lada   Chalupská slať   Novosvětská slať   Nové Hutě   Kvilda   Churáňov

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Okolo Kvildy   Turistická trasa Okolo Churáňova   Turistická trasa Kvilda - Pramen Vltavy   Turistická trasa Modrava - Pramen Vltavy