Server České hory

Délka: 13 km
Obtížnost: nenáročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Toto putování začíná v Přebuzi na návsi. Od rozcestníku, který je asi 800 m severně od obce, se vydává přes rozlehlé Přebuzské vřesoviště po zelené turistické značce směrem k odbočce ke Špičáku. Naskýtá se možnost vyjít na 200m vzdálený vrchol Špičáku a po té se vrátit zpět na cestu, která pokračuje k rozcestí Jižně od Špičáku. Zde se nachází Fischerův pramen. Od rozcestí dále budeme pokračovat po žluté značce, která vede až do Nejdku, proto je třeba na rozcestí Mlýnské Chalupy odbočit na silnici, která nás dovede zpět do Přebuzi.

Zpět

818 m n.m.      silnice
 13,0
 882 m n.m.

Dnes převážně rekreační středisko. Od severního okraje obce se rozprostírá Přebuzské rašeliniště s krásnými vřesy - přírodní památka. Dominantou obce je kostel sv. Bartoloměje. Zajímavostí v okolí města jsou pozůstatky po těžbě cínu – prohlubně terénu.
 Nejvyšší vrchol Sokolovska, z části lesem zarostlá vyhlídka. Tyčí se nad obcí Přebuz.
 Upravený pramen pitné vody u rozcestí.
 Zaniklá obec, dnes jsou zde jen základy domů.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo obce Přebuz

Fotogalerie trasy

Pohled ze špičáku
Vrch Špičák
Přebuz - dříve
Přebuz - nyní

Turistické zajímavosti v okolí:
Stříbrná   Bublava a Olověný vrch   Kraslice   Šindelová   Rotava   Jindřichovice

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Do oblasti rašeliny a vřesovišť   Cyklotrasa Kolem Semmeringu na Tisový vrch   Turistická trasa Okolo Kraslic   Cyklotrasa Okolí Nejdku