Server České hory

Délka: 14,3 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Trasa výletu začíná v Kalku a vycházíme po žluté směr Nový dům - Hájovna. Během cesty budeme míjet sochu sv. Anny z r. 1823 a poté nás cesta dovede k hrázi Starého rybníka. Od něj pokračujeme stále po žluté až k opuštěnému stavení a rozcestí Nový dům - Hájovna. Dále nás povede modrá značka směrem k rašeliništi. Jakmile projdeme kolem Nového rybníka, vstoupíme do nezaměnitelné krajiny tvořené Novodomským rašeliništěm. Cesta kolem mokřadel a tlejících stromů nás dovede na silnici vedoucí z Pohraničí do Načetína. Zde opustíme modrou značku a vydáme se vpravo po silnici do Načetína. Z této malé pohraniční vsi pokračujeme stále stejným směrem po nefrekventované silnici až do obce Kalek, kde náš výlet končí.

Zpět

14,3
 Kalek
 684 m n.m.

Malá pohraniční vesnička. Nepřehlédnutelnou dominantou obce je kostel sv. Václava, který však podlehl nepřízni času a je v neutěšeném stavu.
 Rozloha rezervace je přibližně 377 hektarů. Rašeliniště jsou velkými přírodními rezervoáry vody a napájejí řadu potoků, které zásobují vodárenské přehrady. Předmětem ochrany je rozvodnicové vrchoviště s mohutnými podzemními prameny, které je tvořeno dvěma samostatnými rašeliništi – Načetínským a Jezerním, které jsou propojeny podmáčenou a rašelinnou smrčinou. V severní části Jezerního rašeliniště se vytvořilo jezírko, ze kterého vytéká potok.
 Načetín je částí obce Kalek a leží těsně na saské hranici. Centrum vesnice tvoří budova bývalé školy, dnes rekreačního střediska. Za ním je malý bufet a kaplička. Kousek od ní navazuje přímo na Načetín svojí kapličkou Jindřichova Ves.

Turistika, Výlet do okolí - Okolím Novodomského rašeliniště

Turistické zajímavosti v okolí:
Novodomské rašeliniště   Hora Svatého Šebestiána   Blatno   Bezručovo údolí   Křimov   Hora Svaté Kateřiny

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Kalek - Rudolický rybník - Kalek   Turistická trasa Okolo Hory Sv. Šebestiána   Cyklotrasa Okruh kolem Jirkova   Cyklotrasa Z Vejprt do Chomutova