Server České hory

Délka: 21,5 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Trasa výletu začíná v Hoře Sv.Šebestiána, odtud pokračuje po červené značce podél silnice do Bezručova údolí a dále přes Novovesské a Novodomské polesí na vrch Hadinec. Poté trasa vede okolo Nového rybníka do Nového Domu k hájovně, dále po modré značce kolem Starého rybníka a přírodní rezervace Buky nad Kameničkou údolím říčky Kamenička ke stejnojmenné vodní nádrži. Odtud trasa vede do Bezručova údolí k tzv. Třetímu mlýnu. Trasa výletu se stáčí vpravo a prochází údolím podél říčky Chomutovka. Po chvíli se setkává se žlutou značkou a po ní opouští údolí a vede do Menhartic. Tady se trasa napojí na cyklotrasu č. 3003 a po ní se trasa vrací zpět do Hory Sv.Šebestiána.

Zpět

21,5
 Hora Sv. Šebestiána
 830 m n.m.

Městečko se rozkládá v horské oblasti Krušných hor nedaleko státní hranice s Německem v údolí mezi dvěma vrcholky a to západním směrem Novoveský vrch a východním směrem Menhartický vrch. Severním a západním směrem od městečka jsou v lesích četná rašeliniště.
 Jedno z nejdelších a nejkrásnějších údolí Krušných hor vzniklé působením řeky Chomutovky. Lze zde spatřit zbytky tří Dolských mlýnů.
 Kamenička je údolní přehrada na Kamenickém potoce ležící nedaleko severního okraje města Chomutov, která zásobuje okolí pitnou vodou. Proti proudu najdete přírodní rezervaci Buky nad Kameničkou, kde rostou zbytky přirozených bukoklenových porostů.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Hory Sv. Šebestiána

Fotogalerie trasy

Část obce Hora Sv. Šebestiána
Bezručovo údolí

Turistické zajímavosti v okolí:
Hora Svatého Šebestiána   Novodomské rašeliniště   Blatno   Bezručovo údolí   Křimov   Hasištejn

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Okolím Novodomského rašeliniště   Cyklotrasa Z Chomutova na Hasištejn   Cyklotrasa Okolo Chomutova   Turistická trasa Okolo Výsluní