Server České hory

Délka: 17 km
Obtížnost: náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Trasa výletu začíná na náměstí v obci Boží Dar a dále pokračuje kolem radnice a zastávky autobusové dopravy po červené značce přes vrch Neklid na vrch Klínovec s rozhlednou. Z vrcholu trasa klesá po žluté na rozcestí Nad Suchou, kde se stáčí vpravo a po zelené vede do Jáchymova. Na začátku Jáchymova odbočí na modrou turistickou značku k radnici, pak opět pokračuje po zelené značce směrem na vrch Stráž, a pod ním se stáčí vlevo. Dále trasa vede do Svítání a odtud podél státní silnice na Božidarské rašeliniště. Po jeho projití trasa jde zpět do obce Boží Dar.

Zpět

1004 m n.m.
 17,0
 1038 m n.m.

Nejvýše položené město ve střední Evropě a nejvýznamnější krušnohorské středisko zimních sportů. Z dřívějších dob se zachoval pozdně barokní kostel. V okolí města se rozkládá přírodní rezervace Božidarské rašeliniště.
 Lyžařský areál.
 Nejvyšší hora Krušných hor, na které stojí hotel s rozhlednou a televizní věž. Z vrcholu lze za zvláště dobré viditelnosti zahlédnout dokonce Sněžku (cca 200km), šumavský Javor, Říp či pražský Petřín. Na vrchol Klínovce vede lanová dráha z Jáchymova. Na svazích se nachází velké množství sjezdovek a vleků.
 Jáchymov je lázeňské a lyžařské městečko. Mezi historické památky, které mají i hornickou minulost patří: Královská mincovna - dnes slouží jako muzeum, kostel sv. Jáchyma - pozdně gotická stavba, měšťanské domy na náměstí – zajímavé kamenné portály z období rozkvětu města v 16. století, renesanční budova radnice - současné době sídlo Městského úřadu a knihovny, zbytky Šlikovského hradu Freudenstein – v jeho sklepení snad byly prováděny prvé pokusné ražby stříbrných mincí – později proslulých tolarů.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Božího Daru

Turistické zajímavosti v okolí:
Boží Dar   Jáchymov   Klínovec   Mariánská   Loučná pod Klínovcem   Plešivec

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Okolo Klínovce   Cyklotrasa Okruh kolem Klínovce   Cyklotrasa Okruh po okolí Božího Daru   Cyklotrasa Cyklookruh Pernink-Dračí skála-Pernink