Server České hory

Délka: 12,5 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Výchozím bodem tohoto výletu je rozcestí Dolní Cerekev u kostela na náměstí. Po modré turistické značce jdeme směr Naučná stezka Čeřínek (nástup). Za Novým rybníkem narazíme na rozcestník a vstoupíme na naučnou stezku, která je dlouhá 6 km. My po naučné stezce půjdeme necelý 1,5 km a pak se napojíme na žlutou turistickou značku, která nás dovede na vrch Čeřínek k turistické chatě. Tady odbočíme na červenou, směr Dolní Hutě rozcestí. Z tohoto místa pokračujeme po modré přes rybník Klechtavec zpět do Dolní Cerekve, kde náš výlet končí.

Zpět

12,5
 Dolní Cerekev
 535 m n.m.

Mezi historické památky Dolní Cerekve patří kostel sv. Maří Magdalény, v opačné části návsi než kostel se nachází sloup se sochou sv. Jana Nepomuckého. Na nejstarším poschoďovém domě v obci sloužícím jako fara (č.p. 78) byly r. 1853 vybudovány sluneční hodiny.
 Naučná stezka se nachází v přírodním parku Čeřínek. Je dlouhá 6 km a provede vás kolem přírodní památky Přední skála. Na 14 zastaveních se seznámíte s geomorfologickými, botanickými a zoologickými zvláštnostmi území.
 Čeřínek se nachází v přírodním parku Čeřínek. Je jedním z nejznámějších a nejvýše položených lyžařských areálů na Vysočině. U rozcestí Čeřínek je turistická chata, kde se můžete občerstvit (mimo pondělí).

Turistika, Výlet do okolí - Z Dolní Cerekve na Čeřínek

Turistické zajímavosti v okolí:
Čeřínek   Batelov   Třešť   Horní Cerekev   Vrch Křemešník   Jihlava

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Z Třeště do přírodního parku Čeřínek   Turistická trasa Okolo Třeště přes Špičák   Turistická trasa Okolo Křemešníku   Cyklotrasa Okolí Telče