Server České hory

Délka: 16,9 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Výlet začínáme v Třešti na náměstí a modrá značka nás vede kolem zámku a pěti kaskádovitě uspořádaných rybníku k rozcestí Třešť – hájovna. Stále se držíme modré a směřujeme na Špičák, kde je Národní přírodní rezervace Velký Špičák. Po modré míříme k rozcestí pod Malým Špičákem a k rozcestí U Obrázku, kde odbočíme na zelenou turistickou značku. Po zpevněné lesní cestě dojdeme k rozcestí V Klučí a U Políčka, kde odbočíme vpravo. Trasa nás vede kolem rybníčků Duchák, Petrchák, Okrouhlice a Radkovec k rozcestí Pouště, kde odbočíme vpravo do zákazu vjezdu a jdeme nenáročnou cestou bez turistického značení zpět do Třeště.

Zpět

16,9
 Třešť
 550 m n.m.

Městečko Třešť je proslulé tradicí výroby třešťských betlémů. Stálou expozici betlémů si můžete prohlédnout v rodném domě J. A. Schumpetera, který je také sídlem turistického informačního centra a Muzea Vysočiny, kousek od náměstí. Mezi pamětihodnosti města se řadí zámek s anglickým parkem, farní kostel sv. Martina a chrám sv. Kateřiny Sienské.
 Okolo Špičáku se nacházíme v národní přírodní rezervaci Velký Špičák. Samotný kuželovitý vrchol Velkého Špičáku, je tvořen izolovanými skalisky a rulovými mrazovými sruby. Bohužel odtud není žádný výhled, protože je porostlý bukovým pralesem. Nachází se zde schránka s vrcholovou knihou -významný trigonometrický bod.
 U rozcestí Pouště jsou památné duby a především vzácná 120 let stará Douglaska Tisolistá s obvodem kmene 237 cm, výškou 33 m.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Třeště přes Špičák

Turistické zajímavosti v okolí:
Třešť   Čeřínek   Jihlava   Batelov   Brtnice   Horní Cerekev

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Z Třeště do přírodního parku Čeřínek   Turistická trasa Z Dolní Cerekve na Čeřínek   Cyklotrasa Okolí Telče   Cyklotrasa Podél řek Jihlavska