Server České hory

Délka: 7 km
Obtížnost: náročná
Okruh: NE, Značení: značená

Trasa začíná na náměstí v Chotěboři a pokračuje kolem kaple Sv. Anny do bývalého Horního Mlýna. Zde začíná vlastní Doubravské údolí, kterým celá trasa prochází. Trasa vede po místní naučné stezce, která seznamuje turisty s bohatstvím tohoto nejvíce chráněného území. Informačních panelů je celkem 11. Vydáváme se po červené turistické značce a naučné stezce nejprve k místům zvaným Horní Mlýn, Točivý vír a poté dále Pod Sokolohrady, mohutný skaní útvar nad říčkou. Od Sokolohrad vede trasa částí údolí zvanou Koryto. Nejprve prudce vystoupáme na skalní průrvu, kterou říčka překonává v divokých peřejích, odtud opět stejně prudce klesneme. Dále trasa vede podél říčky (někdy i po kamenech skoro na hladině) kolem zajímavých útvarů Veselá skála, Mikšova jáma, Lom, až dorazí k rekreačnímu objektu. Zde přejdeme řeku a trasa pokračuje již po pohodlné cestě po červené značce podél řeky do obce Bílek. Trasa bude poměrně náročná, doporučujeme kvalitní obuv a suché období.

Zpět

7,0
 Bílek
 529 m n.m.
Další fotky z okolí trasy:

Město na okraji chráněné krajinné oblasti Železné hory, v blízkosti přírodní rezervace Údolí Doubravy. K významným stavebním památkám města patří zámek s anglickým parkem, kostel sv. Jakuba, mariánský sloup, kaple Povýšení sv. Kříže a kaple sv. Anny.
 Nabízí se odtud výhled na Nový rybník.
 Mohyla, kde můžete přiložit symbolický kámen.
 Naproti od Sokolohradům je osamocená skalka „Čertův stolek“. Cesta k ní je jištěna zábradlím, přesto je třeba zvýšené opatrnosti. Pod čertovým stolkem se nacházejí 2 malé puklinové jeskyně, které jsou volně přístupné. Sokolohrady – zbytky středověkého hrádku. Zde můžeme vyšplhat i na vyhlídku po skalních plošinách po velmi náročné cestě jištěné železnými stupy a zábradlím.

Fotogalerie trasy

Radnice v Chotěboři
Údolí Doubravy
Pohled z ochozu kostela v Chotěboři
Náměstí v Chotěboři
Horolezci v údolí Doubravy

Turistické zajímavosti v okolí:
Chotěboř   Údolí Doubravy   Vrch Vestec   Ždírec nad Doubravou   Skanzen Veselý kopec   Trhová Kamenice

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Kolem vodní nádrže Seč   Turistická trasa Třemošnice - Libice nad Doubravou   Turistická trasa Okolo obce Nasavrky   Turistická trasa Okolo Třemošnice