Server České hory

Délka: 17 km
Obtížnost: náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Trasa výletu začíná na náměstí v obci Boží Dar a dále pokračuje kolem radnice a zastávky autobusové dopravy po červené značce přes vrch Neklid na vrch Klínovec s rozhlednou. Z vrcholu trasa klesá po žluté na rozcestí Nad Suchou, kde se stáčí vpravo a po zelené vede do Jáchymova. Na začátku Jáchymova odbočí na modrou turistickou značku k radnici, pak opět pokračuje po zelené značce směrem na vrch Stráž, a pod ním se stáčí vlevo. Dále trasa vede do Svítání a odtud podél státní silnice na Božidarské rašeliniště. Po jeho projití trasa jde zpět do obce Boží Dar.

Zpět

Dist.   Lokalita   Výška   Značení   Popis
 0,0   Boží Dar Boží Dar Boží Dar Boží Dar - kostelík sv.Anny  1038 m n.m.      křižovatka se a turistickou značkou
 0,6   Neklid Neklid  1076 m n.m.
 3,6   Klínovec Klínovec Klínovec Klínovec na podzim  1200 m n.m.
 6,4   Nad Suchou   979 m n.m.
 9,5   Jáchymov Jáchymov Jáchymov  628 m n.m.      křižovatka se turistickou značkou
 11,5   Jáchymov - radnice Jáchymov - radnice  733 m n.m.      křižovatka se turistickou značkou
 14,7   Svítání   1004 m n.m.
 17,0   Boží Dar   1038 m n.m.

Nejvýše položené město ve střední Evropě a nejvýznamnější krušnohorské středisko zimních sportů. Z dřívějších dob se zachoval pozdně barokní kostel. V okolí města se rozkládá přírodní rezervace Božidarské rašeliniště.
 Lyžařský areál.
 Nejvyšší hora Krušných hor, na které stojí hotel s rozhlednou a televizní věž. Z vrcholu lze za zvláště dobré viditelnosti zahlédnout dokonce Sněžku (cca 200km), šumavský Javor, Říp či pražský Petřín. Na vrchol Klínovce vede lanová dráha z Jáchymova. Na svazích se nachází velké množství sjezdovek a vleků.
 Jáchymov je lázeňské a lyžařské městečko. Mezi historické památky, které mají i hornickou minulost patří: Královská mincovna - dnes slouží jako muzeum, kostel sv. Jáchyma - pozdně gotická stavba, měšťanské domy na náměstí – zajímavé kamenné portály z období rozkvětu města v 16. století, renesanční budova radnice - současné době sídlo Městského úřadu a knihovny, zbytky Šlikovského hradu Freudenstein – v jeho sklepení snad byly prováděny prvé pokusné ražby stříbrných mincí – později proslulých tolarů.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Božího Daru

Turistické zajímavosti v okolí:
Boží Dar   Jáchymov   Klínovec   Mariánská   Loučná pod Klínovcem   Plešivec

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Okolo Klínovce   Cyklotrasa Okruh kolem Klínovce   Cyklotrasa Okruh po okolí Božího Daru   Cyklotrasa Cyklookruh Pernink-Dračí skála-Pernink