Server České hory

Délka: 14 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Trasa výletu začíná v obci Klíny, odkud vede po modré značce k rozcestí Kostelní cesta z kterého pokračuje podél státní hranice do Mníšku. Dále po žluté podél silnice kolem Větrného vrchu na vrchol Jeřabina s bývalou rozhlednou. Poté trasa vede po červené značce přes vrch Hřeben k rozcestí u vodní nádrže Janov. Po odbočení vlevo na modrou značku a přetnutí říčky Loupnice pokračuje zpět do obce Klíny.

Zpět

14,0
 Klíny
 750 m n.m.

Klíny jsou největší středisko zimních sportů v okrese Most. Historickou památkou je novogotický kostel z 19.století. Většina objektů v obci má rekreační charakter.
 Hraniční přechod je určen pro pěší, cyklisty, motocykly a osobní automobily.
 Na skalnatém vrchu Jeřabina bývala rozhledna, a z ní zůstalo pouze kamenné přízemí, které je 3 m vysoké. S trochou šikovnosti se dá dostat na střechu přízemí, kde je pouze z jedné strany zábradlí a lavička. Naskýtá se tady nádherný kruhový rozhled na okolní kopce Krušných hor, na České středohoří a Německo.
 Přehrada je zařazena mezi státem chráněné technické památky. Hráz je tížená, zděná z lomového kamene, 43 m vysoká a dlouhá v koruně 225 m. Patří mezi nejvyšší zděné hráze v České republice.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo obce Klíny

Fotogalerie trasy

Obec Klíny
Pohled z Mníšku

Turistické zajímavosti v okolí:
Klíny   Litvínov   Hora Svaté Kateřiny   Dlouhá Louka   Fláje   Český Jiřetín

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa K Flajské přehradě přes Dlouhou Louku   Cyklotrasa Z Cínovce po Krušnohorské magistrále   Cyklotrasa Z Litvínova na Klíny přes Mosteckou přehradu   Cyklotrasa Okruh kolem Litvínova