Server České hory

Délka: 4 km
Obtížnost: nenáročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Toto putování začíná u kostela v městečku Horní Blatná. Trasa vede souběžně s naučnou stezkou "Horní Blatná - Vlčí jámy" - ovšem v opačném směru. Od náměstí vyráží po červené a žluté turistické značce směrem k Blatenskému vrchu. Na rozcestí odbočuje vpravo po červené a kolem "jam" nás dovede až na vrchol Blatenského vrchu s rozhlednou. Odtud pokračuje dále po žluté přes Blatenský příkop a kolem romantického rybníčku se vrací zpátky do Horní Blatné.

Zpět

960 m n.m.      křižovatka s turistickou značkou
 4,0
 890 m n.m.

Významné horské rekreační středisko. Nejstarší dochované stavby jsou goticko-renesanční. Historickou památkou je kostel sv. Vavřince ze 16.století a hrázděný dům ve kterém je muzeum.
 Vlčí jáma - chráněná přírodní památka. Je to propadlina historického dolu na cín
 Na vrcholku Blatenského vrchu je rozhledna a televizní převaděč. Rozhledna je 21m vysoká a nabízí jedinečné pohledy na úchvatnou přírodní scenerii okolní krajiny z celkové výšky 1 044 m nad mořem.
 Blatenský příkop je technickou památkou. Byl vybudovaný v letech 1540-44 těžařskými společnostmi, aby přiváděl vodu k důlním dílům vzdáleným od přirozených vodních toků s dostatečným průtokem. Je 20km dlouhý a přivádí vodu od Božího Daru k blatenským rýžovištím.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Horní Blatné

Turistické zajímavosti v okolí:
Horní Blatná   Hřebečná   Pernink   Potůčky   Abertamy   Plešivec

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Okruh kolem Perninku na Blatenský vrch   Cyklotrasa Kolem Semmeringu na Tisový vrch   Cyklotrasa Cyklookruh Pernink-Dračí skála-Pernink   Turistická trasa Okolo obce Pernink