Server České hory

Délka: 21 km
Obtížnost: náročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Trasa výletu začíná v obci Cínovec u hraničního přechodu, vede kolem hotelu Pomezí a dále pokračuje po modré značce na jih okolo vrchu Spáleniště a poté podél státní silnice údolím říčky Bystřice do obce Dubí. U místní autobusové stanice odbočuje vpravo a vede dále po zelené značce přes železniční stanici k myslivně Jedlovka. Odtud trasa výletu pokračuje okolo obce Mikulov k rozcestí pod vrchem Klínovčík. Poté jde přes vrch Klínovčík po červené značce a Jedlovecké polesí zpět na Cínovec.

Zpět

21,0
 Cínovec
 853 m n.m.

Významné středisko letní i zimní rekreace. Zajímavý je barokní kostel z 18.století obklopený horským hřbitovem. Nachází se zde hraniční přechod s SRN.
 Ve zdejších lázních se léčí především nervové nemoci. Významnou stavbou Dubí je pseudogotický kostel postavený v 19.století. Nedaleko se nachází rozsáhlá obora s loveckým pavilonem a tzv. Tupelinin hrádek v čínském stylu z počátku 18.století.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Cínovce

Turistické zajímavosti v okolí:
Cínovec   Dubí   Mikulov   Hrob   Moldava   Komáří hůrka

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Z Cínovce po Krušnohorské magistrále   Turistická trasa Mikulov - Osek   Turistická trasa Okolo obce Hrob   Cyklotrasa K Flajské přehradě přes Dlouhou Louku