Server České hory

Délka: 12,4 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: NE, Značení: značená

Trasa začíná u stanice autobusu a velkého parkoviště v Bílé. Pokračuje po modré turistické podél Bílé Ostravice po silnici a dále lesem strmě vhůru podél potoka až na širší pohodlnou cestu. Mineme odbočku k prameni a podél prvních samot se dostaneme k turistickému rozcestí na vrchu Bobek na hřebeni Zadních hor. Naše trasa se vydává po červené turistické značce podél státní hranice. Značka občas hranici překročí ale brzy se vrátí. Kamenitou cestou klesáme k samotám a poté lesem trasa vede opět vzhůru na kótu 898m. Odtud sestoupíme do sedla Hluchanka, kde se nám nabízí krásné výhledy na slovenskou stranu. Zprava cesta obejde vrchol Polanky, míjí několik samot. Procházíme z části lesem, z části po loukách. Poté klesáme do malého sedla k chatě Kmínek. Od chaty stoupáme kamenitou cestou a po chvíli po rovině až na rozcestí pod vrchem Beskyd a kolem lyžařského vleku k Masarykově chatě. Turistická trasa nás dále dovede až do sedla Bumbálka.

Zpět

12,4
 Bumbálka
 860 m n.m.

Bílá je významné lyžařské středisko v Beskydech, na svazích kopce Zbojnická (776m n.m.). Zasněžování technickým sněhem, večerní lyžování, krásné trasy pro běžkaře.
 Rozcestí Hluchanka se nachází v Kelčovském sedle a u hranice se Slovenskem.
 Bumbálka je horské sedlo (859m n.m.) mezi vrchy Beskyd a Trojačka v hraničním hřebeni Moravskoslezských Beskyd. V blízkosti se nachází hraniční přechod se Slovenskem. Místo je významným turistickým a lyžařským centrem. Od roku 1998 se na nedalekém vrchu Čartak tyčí 30m vysoká, nejmladší beskydská rozhledna. Bumbálka je jedním z výchozích bodů pro přechod Javorníků.

Fotogalerie trasy

Turistické zajímavosti v okolí:
Bílá   Sedlo Bumbálka   Staré Hamry   Třeštík   Vodní nádrž Šance   Hora Vysoká

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Okolo Velkých Karlovic   Cyklotrasa Z Frýdlantu nad Ostravicí k vodní nádrži Šance   Cyklotrasa Z Rožnova p. Radhoštěm na Třeštík   Cyklotrasa Z Raškovic do Ostravice