Poloha a dosažitelnost

Chata Školačka leží v Chráněné krajinné oblasti Jizerské hory, těsně na rozhranní obcí Smržovka a Jiřetín pod Bukovou. Dostupná je celoročně autem, silnice jsou v zimě udržovány. Autobusová a vlaková zastávka je od chaty vzdálena cca 2km v centru Smržovky, vlaková zastávka je též v Jiřetíně pod Bukovou. Autem je možno přijet nejlépe přes Jablonec nad Nisou, dále pak směr Tanvald, projíždí se obcí Lučany nad Nisou a těsně před vjezdem do Smržovky, před kolejemi je nutno odbočit vlevo (směr Horní Maxov). Po cca 400m je značená odbočka vpravo, kolem Penzionu u Vozdeckých do kopce, a dále pak stále po stejné silnici až k chatě.

Vybavení a služby

V chatě je celkem 7 dvoulůžkových a čtyřlůžkových pokojů s příslušenstvím i bez. Pro pokoje bez příslušenství jsou k dispozici prostorné, nově zrekonstruované koupelny na chodbě. V chatě se dále nachází velká společenská místnost s TV/SAT/HI-Fi, plně vybavená kuchyň pro vlastní vaření, herna s ping pongovým stolem, elektr. šipkami a spoustou hraček pro děti. Dále pak lyžárna/místnost pro kola, venkovní posezení, ohniště, gril, zastřešená terasa a vlastní parkoviště. Pro děti je v létě připravena trampolína, pískoviště a malá klouzačka. V celém objektu funguje Wi-fi zdarma.

Pobyt s domácím zvířetem: Je možný

Rekreace a služby v okolí

Lyžování na Tanvaldském Špičáku, Severáku či v Rokytnici nad Jizerou, v blízkosti též běžkařské tratě. V okolí je celá síť rozhleden, některé jsou přístupny celoročně. Koupání v aquaparku v Jablonci nad Nisou, v Liberci v plaveckém bazénu nebo v komplexu Babylon, v létě též v přehradní nádrži Mšeno v Jablonci n. N. Ve Smržovce nabídka projížděk na koních či na čtyřkolkách, muzeum místní historie a muzeum obrněné techniky. V Liberci ZOO, Botanická zahrada, Aquapark, IQ park, Lunapark...a mnoho dalšího.