Server České hory

Délka: 10,4 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Trasa výletu začíná v osadě Sněžník na křižovatce u autobusové zastávky. Odkud se vydáme vlevo po červené turistické zprvu po silnici a poté vpravo po zpevněné cestě směrem do Ostrova. Projdeme mezi Severní a Jižní plotnovou věží a kolem dalších zajímavých skalních útvarů a po silnici dojdeme do středu obce. Zatočíme vlevo a po několika stovkách metrů nás červená značka přivede kolem koupaliště a rekreačního areálu k Volským kamenům, odkud pokračujeme cestičkou mezi skalami na planinu a po ní pohodlně na pevnější komunikaci a turistické chatě s parkovištěm na okraji Tiských stěn. Zde si můžeme projít turistický okruh Tiskými stěnami nebo pokračovat rovnou dále. Od chaty jdeme vlevo po silnici směrem ke Sněžníku a za mírnou zatáčkou se dáme vpravo po pevné komunikaci směřující k okraji stěn. Stále se držíme pohodlné lesní silničky, která zatáčí vlevo a prochází lesem rovnoběžně s hlavní silnicí. Po této silničce se dostaneme zpět do obce Sněžník.

Zpět

10,4
 Sněžník - BUS
 587 m n.m.

Nedaleko obce se nachází vrchol Děčínský Sněžník (723m n.m.). Je nejvyšším vrcholem Děčínských stěn a jedním z nejatraktivnějších míst Českého Švýcarska. Na vrcholu stolové hory stojí 33m vysoká kamenná rozhledna. Byla postavena v roce 1864 a patří mezi nejstarší na našem území.
 Ostrov je malá rekreační obec v údolí ohraničeném skalami nedaleko Tisé, která je významným místem skalního lezení. Nachází se zde několik rekreačních objektů a chatový kemp s koupalištěm.
 Pískovcové skalní město na okraji zlomu pískovcové tabule, které na jižní straně tvoří až 70m vysokou skalní hradbu. Do roku 1818 byl do zdejších skal zakázán vstup bez průvodce. U rozcestí Tiské stěny - tur. chata začíná Naučná stezka Tiskými stěnami. Tisá je významnou a vyhledávanou horolezeckou lokalitou Českého Švýcarska.

Turistika, Výlet do okolí - Okolí Sněžníku

Fotogalerie trasy

Rozhledna na Děčínském Sněžníku
Tisá

Turistické zajímavosti v okolí:
Ostrov   Tisá   Děčínský Sněžník   Děčín   Dolní Žleb   Arnoltice

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Z Děčína údolím Labe do Německa a zpět   Turistická trasa Děčín - Hřensko   Cyklotrasa Z Benešova přes Žandov a Kamenický Šenov   Turistická trasa Mezní Louka - Hřensko