Server České hory

Délka: 12,6 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Výlet začíná ve středu Pece pod Sněžkou a vede po modré a žluté turistické značce k rozcestí v části Zelený potok. Dále pokračuje po modré kolem lyžařského vleku Vysokým Svahem nad údolí Lučního potoka k rozcestí u Husovy boudy a dále k Pražské boudě. Odtud pokračuje přes Lučiny po červené vrstevnicovou cestou na křižovatku Pod Kolínskou boudou. Poté dále po červené přes rozcestí Javoří důl a po zelené a žluté rozlehlým lesem při okraji Černohorské rašeliny až k tzv. Hubertově vyhlídce. Odtud sestupujeme po žluté prudce dolů na okraj Vlašských Bud, kde odbočíme vlevo na zelenou a po vrstevnici dojdeme k rozcestí U Thámových Bud. Odtud opět klesáme - po modré údolím Javořího potoka na křižovatku se zelenou. Odbočíme vlevo a stoupáme ke Kladenské boudě. Zde se napojíme na žlutou a scházíme zpět do Pece pod Sněžkou.

Zpět

Dist.   Lokalita   Výška   Značení   Popis
 0,0   Pec pod Sněžkou Pec pod Sněžkou - Velká pláň, v pozadí Studniční hora Pec pod Sněžkou Pec pod Sněžkou na Zahrádkách  795 m n.m.        cyklo 20
 1,1   Zelený potok - nahoře (rozcestí)   868 m n.m.       cyklo 20, od Husovy chaty po
 3,3   Pražská bouda Lyžařská stopa u Pražské boudy Černá hora a Pražská bouda  1126 m n.m.       cyklo 1B, křižovatka s
 4,2   Sedlo pod Kolínskou boudou   1116 m n.m.       cyklo 1B
 5,2   Nad Javořím dolem   1216 m n.m.       k Hubertově vyhl. po trase
 7,8   Vlašské Boudy   1009 m n.m.      část cesty po trase
 9,0   U Thámových Bud   1024 m n.m.
 10,0   Rozcestí v Javořím dole   877 m n.m.
 10,8   Kladenská bouda   1020 m n.m.      křižovatka s cyklo 20
 12,6   Pec pod Sněžkou   795 m n.m.
Další fotky z okolí trasy: Veřejnosti přístupná rozhledna na Černé hoře Vrchol Černé hory Černohorské rašeliniště Černohorské rašeliniště Černohorské rašeliniště

Mezi dalšími dvěma úseky vede trasa Černohorským rašeliništěm. Jedná se o Státní přírodní rezervaci a nejvýše položené rašeliniště v Krkonoších. Jeho rozloha činí 66 ha a stáří se odhaduje na 6000 let. Rašeliniště se rozkládá v sedle mezi Černou a Světlou horou. Pramení zde Černohorský potok. Na sušších okrajích roste kleč, na vlhkých místech různé druhy rašeliníků a mnoho jiných vzácných rostlin. Při okraji rašeliniště byla v minulosti vybudována vyhlídková věž.

Turistika, Výlet do okolí - Okolí Pece pod Sněžkou

Fotogalerie trasy

Vrchol Černé hory

Černá hora a Pražská bouda

Veřejnosti přístupná rozhledna na Černé hoře
Lyžařská stopa u Pražské boudy
Pec pod Sněžkou - Velká pláň, v pozadí Studniční hora

Pec pod Sněžkou

Turistické zajímavosti v okolí:
Pec pod Sněžkou   Černohorská rašeliniště   Černá hora   Liščí hora   Velká Úpa   Modrý důl

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Kolem Jánských Lázní   Turistická trasa Okolí Janských Lázní   Turistická trasa Pec pod Sněžkou - Horní Maršov   Turistická trasa Pec pod Sněžkou - Velká Úpa