Server České hory

Délka: 11,3 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Tento výlet začíná v horské vesnici Bedřichov. Vycházíme po červené turistické značce k rozcestí Bedřichov – hájenka. U hájenky odbočíme vlevo a stále po červené stoupáme chvíli po silnici potom lesní pěšinou k rozcestí Rabštejn. Od rozcestí stoupáme na zříceninu Rabštejn, kde se můžeme pokochat výhledy. Z Rabštejnu se vracíme zpět na rozcestí a klesáme po modré a žluté značce k rozcestí Pod Rabštejnem. Zde odbočíme na žlutou značku vpravo dolů a směřujeme k rozcestí Rabštejnský potok. U rozcestníku opouštíme žlutou značku, zabočíme vpravo a sestupujeme podél říčky Oskava po zpevněné lesácké cestě - cyklotrasa č.6132 zpátky do Bedřichova k hájence. Od hájenky nás červená značka dovede na výchozí místo v Bedřichově.

Zpět

11,3
 Bedřichov
 451 m n.m.

Rekreační středisko v Bedřichově se nachází v chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Tato lokalita je vyhledávána především pro čisté zdravé ovzduší a krásnou nenarušenou přírodu.
 Hrad Rabštejn byl nejvýše položeným hradem historické Moravy. Byl založený ve 13. století a v 18. století byl již opuštěn. Stavba hradu se rozkládala na dvou 25-35m vysokých skaliskách. Z vlastního hradu se zachovaly jen nepatrné zbytky hradeb, brány, část základového zdiva paláce a patrná je upravená plocha nádvoří. V dnešní době je výstup na vrchol těchto skalisek zabezpečen pomocí žebříků. Je odtud krásný výhled na Hanou a Hrubý Jeseník. Skály jsou vyhledávaným místem horolezců.

Turistika, Výlet do okolí - Údolím Oskavy na zříceninu hradu Rabštejn

Fotogalerie trasy

Rabštejn

Turistické zajímavosti v okolí:
Rešovské vodopády   Rýmařov   Uničov   Bruntál   Šternberk   Moravský Beroun

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Okolo Rýmařova   Cyklotrasa Cyklookruh Uničovskem I   Cyklotrasa Úsovskou vrchovinou na hrad Brníčko   Cyklotrasa Uničov-Sovinec-Uničov