Server České hory

Délka: 19,6 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Trasa výletu začíná v Kvildě a odtud pokračuje po žluté značce přes Vilémov zprvu po rovině lesem, poté údolím Olšinky a mírným stoupáním na rozcestí modré a zelené značky u Nových Hutí. Odtud se vydáme vpravo po zelené do Podlesí a kolem přírodních rezervací Novosvětská slať a Chalupská slať dojdeme do Svinné Lady. Po silnici pokračujeme vlevo do obce Borová Lada. Po prohlídce obce se kousek vrátíme k obci Svinná Lada a na křižovatce silnic se dáme vlevo směrem na Františkov. Kolem vrchu Kamenáč a Františkov podél toku řeky Teplé Vltavy se po silnici vrátíme zpět do Kvildy, kde tento výlet končí.

Zpět

19,6
 Kvilda
 1056 m n.m.

Horská obec, která je rekreačním střediskem. Obec se rozkládá mezi Horskokvildskou a Jezerní slatí. Významnou památkou je kostel sv. Štěpána z roku 1894. Zachovaly se zde i krásné ukázky typických šumavských stavení.
 Obec malá počtem obyvatel, zato velká přírodními krásami, které ji obklopují. Nejvíce navštěvovaným turistickým cílem je největší rašelinné jezírko v Čechách s názvem Chalupská slať. V blízkosti je hora Vyhlídka s vyhlídkovou věží z které se naskytne pohled do středu obce a jejího nádherného okolí.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Kvildy

Borová Lada
Borová Lada - Chalupská slať

Turistické zajímavosti v okolí:
Borová Lada   Kvilda   Chalupská slať   Novosvětská slať   Nové Hutě   Jezerní slať

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Kvilda - Pramen Vltavy   Turistická trasa Modrava - Pramen Vltavy   Turistická trasa Okolo Borové Lady   Turistická trasa Okolo Churáňova