Server České hory

Délka: 18,6 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Z Jičína od rybníka Kníže jdeme nejprve po červené a později po žluté k Prachovu. Stále po červené zabočíme do lesa a po 1km dojdeme ke křižovatce nad Císařskou chodbou. Zde odbočíme doleva po hřebenové cestě, která vede přes nejkrásnejší vyhlídky na vnitřní část Prachovských skal. Po 1km dojdeme k rozcestí u Turistické chaty. Dále pokračujeme po červené přes koupaliště U Pelíška a údolím dojdeme ke skalnímu hradu Pařez. Od něj vystoupáme po silnici vzhůru do Pařezské Lhoty na křižovatku. Zde se dáme doprava po silnici do Prachova a odtud dále po modré k jinolickým rybníkům. Od nich pokračujeme vzhůru po žluté a modré pod vršek Brada a dále přes Kbelnici (restaurace Rumcajs) zpět do Jičína.

Zpět

18,6
 Jičín - rybník Kníže
 283 m n.m.

Jičín byl založen na přelomu 13.a 14. století. Čtyřřadé lipové stromořadí spojuje město s krásnou barokní loggií, dominantní Valdická brána (vyhlídková věž) tvoří s kostelem sv. Jakuba Většího, zámkem a gotickým kostelem sv. Ignáce z Loyoly typickou siluetu města. Pro milovníky sportu nabízí Jičín a jeho okolí v průběhu celého roku nepřeberné množství příležitostí - turistika, cykloturistika, horolezectví v Prachovských skalách, plavání v přírodních koupalištích či krytém bazénu, jízda na koni, paragliding, golf, squash, tenis, aerobik, kuželky, bowling, v zimě atraktivní výlety na běžkách, bruslení, hokej. Pro rodiny s dětmi je určena tzv. Rumcajsova stezka, která začíná v Mladějově.
 Prachovské skály jsou rozsáhlé skalní město vzniklé usazením pískovců na dně druhohorního moře a je součástí českého křídového masivu. Prachovské skály poskytovaly přirozené útočiště lidem už v mladší době kamenné. V centru skal nechal r. 1886 majitel místního panství Ervín Šlik postavit lesní restauraci, která byla r. 1924 nahrazena chatou Klubu českých turistů. Vedle chaty je dnes informační středisko se stálou expozicí Příroda a historie Prachovských skal. Dne 31. 12. 1933 byly Prachovské skály prohlášeny státní přírodní rezervací. Mezi nejnavštěvovanější vyhlídky patří Vyhlídka Českého ráje s výhledem na dvě skalní dominanty Prachovskou jehlu a Prachovskou čapku.
 Zbytky středověkého hrádku Pařez se nacházejí na jihozápadním konci Prachovských skal. Hrad byl vytesán do izolovaného skalního bloku připomínající pařez.
 Jinolické rybníky tvoří soustava tří malebných rybníků v blízkosti obce Jinolice. Největší rybník se jmenuje Oborský rybník, je využíván k rekreaci a vodním sportům. Oborský rybník odděluje výrazná hráz od menšího Němečku. Také u jeho břehů se nacházejí chatičky a tábořiště. Poslední a nejmenší ze soustavy Jinolických rybníků je Vražda.

Turistika, Výlet do okolí - Okolí Jičína

Turistické zajímavosti v okolí:
Jičín   Prachovské skály   Kumburk   Trosky   Rovensko pod Troskami   Sobotka

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Na Kost, Trosky a do Prachova   Cyklotrasa Na Prachovské skály   Cyklotrasa Okruh z Jičína - Jinolice, Podtrosecké údolí, Prachov   Cyklotrasa Na Kost a Hrubou skálu