Server České hory

Délka: 9,6 km
Obtížnost: nenáročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Výlet začínáme z náměstí v Hronově a cestou nás čeká řada výhledů a tichých lesních zákoutí. Vycházíme po červené turistické znače po silnici okolo Jiráskova domku směrem rozcestí U Jírovy hory a Maternice. Na rozcestí Maternice odbočíme doleva po modré turistické značce směr Skálakova studánka. Od studánky pokračujeme stále po modré a těsně pře Hronovem odbočíme na křižovatce turistických tras na zelenou, která nás dovede na výchozí místo.

Zpět

9,6
 Hronov, náměstí
 370 m n.m.

Dominantou hronovského náměstí je Jiráskovo divadlo. Ve druhém patře divadelní budovy najdete Jiráskovo muzeum zaměřené k historii a národopisu Hronovska a k osobě a dílu Aloise Jiráska. Rodný domek spisovatele Aloise Jiráska (1851 - 1930) pochází z konce 18. století a náleží k památkám lidové architektury. V přilehlém parku vyvěrají minerální prameny Hronovka a Regnerka s alkalicko - železnatou vodou. Za mostkem přes Metuji v místech bývalé středověké vodní tvrze je svobodný dvůr, vzácná kulturní památka lidové architektury.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Hronova přes Maternici

Fotogalerie trasy

Jiráskovo divadlo v Hronově
Renesanční zvonice v Hronově
Náměstí v Hronově
Hronov - rodný domek A. Jiráska
Hronov - Socha A. Jiráska

Turistické zajímavosti v okolí:
Hronov   Rtyně v Podkrkonoší   Machov   Police nad Metují   Teplické skály   Náchod

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Okruh Stolové hory   Cyklotrasa Brné - Police n. Metují   Cyklotrasa Okruh kolem České Skalice   Cyklotrasa Okruh kolem Ratibořic