Server České hory

Délka: 12,4 km
Obtížnost: nenáročná
Okruh: NE, Značení: značená

Trasa vychází z Domažlic z náměstí a vede dále po zelené a žluté značce kolem rybníka a útvaru Na skalce k rozcestí U Baldovské kaple. Zde odbočuje vpravo a po zelené pokračuje přes Dolní Baldov a dále po silnici do obce Němčice. Z Němčic jde trasa dále podél silnice a po chvíli odbočuje zelená značka vlevo ze silnice. Po zelené jdeme přes Dolní Valdorf a Kněžský vrch do obce Podhájí. Z Podhájí pokračuje trasa po silnici kolem kostela sv. Anny a lipovou alejí do Horšovského Týna. Zde trasa v centru města u kostela končí.

Zpět

12,4
 Horšovský Týn
 376 m n.m.

Historické jádro města je městskou památkovou rezervací. Na náměstí je řada gotických, renesančních, barokních a empírových domů se zachovaným podloubím a barokními štíty.
 Baldovské návrší korunované malou barokní kapličkou Nejsvětější Trojice. Otevírají se tady daleké pohledy do okolí Domažlic, především na hraniční pásma Českého lesa s majestátným symbolem Čerchova – nejvyšším vrcholem Českého lesa (1 042 m n. m).
 Horšovský Týn je dnes vyhlášen městskou památkovou rezervací. Státní zámek Horšovský Týn se v dějinách české architektury řadí k významným dílům českého uměleckého odkazu. Mezi další zajímavé památky patří - řadové měšťanské domy na náměstí Republiky, budova radnice, kostel sv. Petra a Pavla - věž tohoto kostela umožňuje návštěvníkům překrásnou vyhlídku po okolním kraji. Kostel sv. Anny, arciděkanský chrám sv. Apolináře, kapucínský klášter.

Fotogalerie trasy

Domažlice
Zámek Horšovský Týn
Horšovský týn - Náměstí

Turistické zajímavosti v okolí:
Horšovský Týn   Domažlice   Babylon   Vrch Čerchov   Bělá nad Radbuzou   Přimda

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Okolo Domažlic   Turistická trasa Z Domažlic na zříceninu Netřeb a Rýzmberk a zpět   Turistická trasa Okolo Bělé nad Radbuzou   Cyklotrasa Okolí Přimdy