Server České hory

Délka: 16,2 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: ANO, Značení: značená

Trasu začínáme z Červenohorského sedla. Po červené turistické značce směřujeme na rozcestí Bílý sloup, kde odbočíme na žlutou turistickou značku. Žlutá nás povede přes Červenou horu ke skalnímu útvaru zvanému Kamenné okno, kde odbočíme na zelenou turistickou značku směr Točník a rozcestí Pod Točníkem. Tady odbočíme na modrou turistickou značku se směrem do Filipovic, kde se napojíme na žlutou turistickou značku. Kousek půjdeme po silnici na Jeseník a potom odbočíme na lesní cestu směr Drátovna. Dále stoupáme k Mariinu prameni, skalám na Jeřábu a místu zvanému Pekárka. Z tohoto místa klesáme sjezdovkami zpět na naše výchozí místo.

Zpět

700 m n.m.
 16,2
 1018 m n.m.

Jedno z nejvýznamnějších turistických, lyžařských a rekreačních středisek oblasti Hrubého Jeseníku. Roku 1935 zde byla Klubem českých turistů zbudována turistická chata, sloužící dodnes. Na sedle se nachází několik lyžařských vleků. Je zde také hlavní sídlo Horské služby. Sedlo je východiskem pro množství výletů do této oblasti
 Z vrcholu Červené hory je báječný výhled na hřebeny Jeseníků a na Jesenicko. Oblast vrcholu je porostlá klečí. Na jeho západním svahu se nachází poutní místo Vřesová studánka. Na úpatí hory je tzv. Sněžná kotlina, někdejší kar ledovce.
 Kamenné okno je osamělý skalní útvar s nepravou skalní bránou.
 Ze skály Točníku jsou krásně vidět lázně Jeseník, rozhledna na Zlatém Chlumu, pásmo Orlíku až po Videlské sedlo a zcela vpravo zahlédnete televizní věž Pradědu.
 Mariin pramen se nachází v nadmořské výšce 700 m n. m. Naleznete zde vydatnou studánku, která osvěží po náročné cestě.

Turistika, Výlet do okolí - Okolo Červenohorského sedla přes Kamenné okno

Fotogalerie trasy

Pohled z Vozky na Červenou horu
Kamenné okno pod Červenou horou
Parkoviště v Červenohorském sedle

Turistické zajímavosti v okolí:
Červenohorské sedlo   Červená hora   Bělá pod Pradědem   Keprník   Vozka   Vysoký vodopád

Další trasy v okolí:
Turistická trasa Sedlo Skřítek - Červenohorské sedlo   Cyklotrasa Z Červenohorského sedla do Videlského sedla   Cyklotrasa Z Hvězdy na Červenohorské sedlo   Cyklotrasa Z Vrbna pod Pradědem na Praděd