Server České hory
Slovenské hory Slovenské hory Slovenské hory

Délka: 18,4 km
Obtížnost: středně náročná
Kola: crossové kolo (treking), horské kolo (MTB)

Cyklovýlet začínáme u infocentra v Malé Morávce. Směřujeme do lyžařského centra Karlov (cyklo č. 6077), kde po levé straně míjíme několik lyžařských vleků se sjezdovkami. Na konci Karlova je vodárna u které začíná středně náročné stoupání na Mravencovku. Z Mravencovky jedeme po rovině na rozcestí Na Vyhlídce, kde můžeme využít k občerstvení nádhernou roubenou restauraci. Potom pokračujeme po žluté na rozcestí Jelení, kde se napojíme na neznačenou nezpevněnou cestu, která klesá k hlavní silnici na Malou Morávku. Jakmile narazíme na silnici, přejedeme ji a podél nádraží se vracíme na místo z kterého jsme výlet začínali. Na tuto trasu se můžete vydat i s vozíčkem za kolo.

Zpět

Mravencovka
 890 m n.m.      křižovatka se turistickou trasou
 10,4
 Na Vyhlídce - roubená chata (restaurace)
 832 m n.m.
 12,1
 Jelení
 802 m n.m.      odbočíme na neznačenou nezpevněnou cestu, která vede dolů
 18,4
 Malá Morávka
 653 m n.m.

Malá Morávka je jedno z nejvýznamnějších rekreačních středisek Hrubého Jeseníku. Významnou stavbou je malebný celek kostela Nejsvětější Trojice z roku 1790 a barokní fara z roku 1770. Na Kapličkovém vrchu nad obcí stojí kaple Nejsvětější Trojice z roku 1690, dnes muzeum.
 Lyžařské centrum Karlov nabízí 13 lyžařských vleků a několik tras pro turistiku na běžkách. Údolí Karlova pod Pradědem se vyznačuje dlouhou zimou, vysokou sněhovou pokrývkou a překrásnými lyžařskými terény. Ideální podmínky jsou tady i v létě pro turistiku a cykloturistiku.

Fotogalerie trasy

Celkový pohled na Malou Morávku
Celkový pohled na Karlov

Turistické zajímavosti v okolí:
Malá Morávka - Karlov pod Pradědem   Dolní Moravice   Ovčárna   Petrovy kameny   Velká kotlina   Karlova Studánka

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Okolo Malé Morávky přes Karlov a sedlo Hvězda   Cyklotrasa Okolo Malé Morávky přes Malou Hvězdu   Cyklotrasa Okolo Malé Morávky přes Podlesí a Karlovu Studánku   Cyklotrasa Z Malé Morávky do Rýmařova